Van je huisgenoten moet je het hebben - Reisverslag uit Acton, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu Van je huisgenoten moet je het hebben - Reisverslag uit Acton, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu

Van je huisgenoten moet je het hebben

Door: Lana

Blijf op de hoogte en volg Lana

12 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Acton

Op het moment van schrijven zit ik op Woowoo's kamer, omdat ik verjaagd ben uit mijn eigen mooie paleisje. Oke, dit is niet helemaal waar, maar we doen eventjes alsof. Rowie is nu onderweg naar Stansted om Anne en Judith op te halen. Die twee komen namelijk geheel tegen de regels van het huurcontract in (maargoed, wat niet weet, wat niet deert) gratis een weekendje slapen. Should be fun! Ik ben zo aardig geweest om mijn kamer op de offeren zodat ze met zijn 3en op een kamer konden slapen, dus Rowie en ik hebben dit weekend van kamer geruild.

We wonen hier alweer bijna twee weken en het huis is nagenoeg af. Dat zou een week geleden al zo zijn, maar helaas, blijkbaar moet alles 30 keer geschilderd worden en worden alle keukenspullen per stuk afgeleverd. Het is gelukkig prima te doen. Alle huisgenoten zijn inmiddels ingetrokken, waardoor we nu met 7 mensen in het huis wonen.

De eersten die aankwamen waren Atilla en Sarah uit Italië. Atilla is zwemleraar en Sarah nanny. Ze zijn 22 en 20 en wonen al ruim een jaar in Londen. Sarah is iets stiller als Atilla, maar ze zijn allebei erg gezellig en leuk om mee te kletsen. Het is een stelletje en ze wonen in de kamer naast Rowie, dezelfde kamer waar wij de eerste nacht in gekampeerd hebben.

Dan is er Lisette uit Portugal. Ze is 31 en de oudste in huis. Ze werkt op Imperial College London als laborant en soms als gastdocent. Lisette is erg praatgraag, maar twijfelt zelf aan haar Engels. Nergens voor nodig want ze is prima te verstaan en heel gezellig. Haar moeder is lerares Nederlands, maar zelf spreekt ze het niet. Lisette is de eigenaar van de fancy kamer met eigen badkamer.

De laatste twee mensen zijn er naar mijn mening twee teveel. Voor het gemak noem ik de Bluh en Blah, want ik heb geen idee hoe ze heten. Bluh en blah zijn Frans en ondanks dat ik niet van de vooroordelen ben, zijn alle vooroordelen die wij Nederlanders over Fransen hebben helemaal waar. Bluh en Blah hebben zich alleen voorgesteld omdat Woowoo en ik ze in de hal op stonden te wachten toen ze hun spullen naar binnen aan het sjouwen waren. Er kwam nauwelijks hoi vanaf en dat was het dan. Ook vinden Bluh en blah het nodig om de gezamelijke badkamer op de begane grond voor zichzelf te claimen, namelijk door de haldeur die ernaartoe leidt, op slot te doen. Erg gezellig, aangezien dat betekend dat ik elke keer naar boven kan lopen als ik naar de wc moet (ik slaap namelijk op de begane grond). Geen fijne mensen dus, wat erg jammer is, want de rest van de huisgenoten zijn echt heel leuk. We hebben al afgesproken om een keer met zijn alle te gaan BBQen om elkaar beter te leren kennen.

Er zit een vrolijk randje aan dit vervelende stukje; Bluh en blah blijven maar 2 weken. Gelukkig maar. Zij zitten tijdelijk in ons huis, omdat het huis waar ze eigenlijk gaan wonen nog niet beschikbaar is. Alvast mijn condoleances aan hun nieuwe huisgenoten.

Op stage is het verder rustig. Ik ben de laatste twee weken de halve week vrij geweest, omdat ik in het weekend moet "werken". Ik zeg "werken" omdat het eigenlijk niet meer is dan klanten de studio inlaten en dan babysitten tot ze weg zijn. Uiteraard wordt er wel wat gewerkt in die uren, maar niet zo actief als doordeweeks. Het voornamelijkste wat ik dan doe is social media bijwerken, foto's photoshoppen, emails beantwoorden en to-do lijsten maken voor de week erna. Mijn baas is soms een beetje chaotisch en ik heb gemerkt dat als ik een fysieke "to-do" lijst maak al het werk dan ook gedaan wordt. Gelukkig vind ze het fijn als ik dat doe, dus dat is mooi meegenomen.

Verder werk ik veel aan mijn stageproject. Waarschijnlijk hebben jullie het wel voorbij zien komen op Facebook: Photo Tours London. Het is een project wat Francesca al een tijdje wilde opzetten en ze heeft mij er de leiding over gegeven. Het hele project is iets wat ik van begin tot eind op mag zetten; concurrenten onderzoek, website content, routes, echt alles.

De bedoeling is om een fotografieworkshop op te zetten, met Londen als locatie. We hebben 2 varianten; een waarbij mensen daadwerkelijk technische kennis krijgen, door te leren hoe ze hun camera handmatig moeten instellen en een waarbij mensen met een simpele camera, of zelfs een iPhone mee kunnen doen. Bij de laatste workshops richten we ons op simpele tips en trucks om mooiere foto's te maken. We gaan verschillende tours organiseren, met verschillende thema's. Voorlopig zijn we druk bezig met het opzetten van de website, wat betekend dat ik regelmatig Londen in mag om lekker toeristisch foto's te gaan maken. Genoeg te doen dus!

Mochten er nou mensen zijn die het leuk vinden om mij een kaartje te sturen (ik wil graag decoratie voor aan mijn muur) dan mag dat!

Mijn adres is:
Lana van den Heuvel
3 Heathstan Road
W12 0RB
Hammersmith and Fulham
London
United Kingdom

Subtiele smeekbede dus. Tot de volgende blog!

  • 12 Maart 2015 - 23:04

    Mams:

    Wat n heerlijk stuk om te lezen. Je kan altijd nog schrijfster worden mijn inziens. Je enthousiasme spettert van het papier. Dit maakt het voor ons als ouders een stuk gemakkelijker dat je momenteel in het buitenland zit. Blijf genieten en blijf ook zeker zo mooi schrijven. (Ben ik bevooroordeeld? ) groetjes xxx paps en mams

  • 13 Maart 2015 - 00:45

    Son:

    Zodra je mijn vorige kaartje wel aan de muur hebt hangen stuur ik je een nieuwe ;-) deal?

  • 13 Maart 2015 - 21:01

    Susanne:

    Ow top, ik wilde al vragen wat je precieze adres was maar die pluk ik nu van hier maar gewoon af. Ben weer bij gelezen, en mooi dat het allemaal nog bevalt in Loden en dat je stage ook leuk is. Succes nog met je project!

  • 22 Maart 2015 - 15:01

    Zeelandhuys:

    Nou Mam's ik ben het met je eens...Lana schrijft hardstikke leuk, ik ben met plezier even snel alle stukjes aan het lezen...gr Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lana

Hallo en welkom op mijn blog! Ik ben Lana, 23 jaar oud en studeer Creatieve Communicatie in Eindhoven. Dat klinkt zweveriger dan het is; Ik word opgeleid tot reclame maker. Op deze blog kun je mijn reisverhalen volgen, als je interesse hebt in mijn werk als fotograaf en concept ontwikkelaar, verwijs ik je graag door naar www.lana-addams.com.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9764

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 28 Juni 2015

LNDN15

30 Oktober 2012 - 30 November 2012

Loving Londen

Landen bezocht: