Al bijna een week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu Al bijna een week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu

Al bijna een week

Door: Lana

Blijf op de hoogte en volg Lana

05 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dus, ik zit al bijna een week hier! Gaat stiekem best snel. Ik heb helaas nog niks voor Paul Harries kunnen doen en stiekem ben ik te bang om hem een sms te sturen. Ondanks dat, vermaak ik me wel hier. Ik heb stiekem een beetje last van heimwee en het alleen zijn is lastiger als ik gedacht had. Maar ik overleef het wel!

De buurt waar ik zit bestaat voornamelijk uit islamitische Bangladeshi en de enige eettentjes in de omgeving zijn dus islamitisch. Jammer dat ik daar niet zo van houd. De straat is rumoerig, ziekwagens rijden af en aan (dat krijg je met een groot ziekenhuis op nog geen kilometer afstand) en auto's houden regelmatig een wedstrijdje wie het langst en het hardst kan toeteren. En toch is het allemaal niet zo erg als het klinkt. Er hangt hier een lekker cultureel sfeertje, ondanks dat veel vrouwen met boerka op straat lopen en je mensen zelden Engels hoort praten, voel ik me hier niet onveilig of ongemakkelijk.

Het metro station Stepney Green zit op 200 meter afstand en ik heb een bushalte ongeveer voor de deur. Daar gaan 2 buslijnen: een naar Oxford Circus en een naar Paddington station, allebei 24 uur per dag. Ik reis veel met de bus, het is goedkoper als met de metro, je ziet veel meer en je bent wat langer onderweg, wat ik stiekem wel fijn vind, want dan duurt mijn dag wat minder lang.

Ik ben deze week voornamelijk wezen winkelen (boekenwinkel in en boekenwinkel uit) en heb wat musea bezocht. The National Portrait Gallery and het Victoria en Albert museum. Beiden echt super gaaf! The National Portrait Gallery heeft een hele collectie Tudor portretten (en mensen die mij goed kennen, weten dat ik een gigantische nerd ben als het op de Tudor periode aankomt) en Victoria en Albert heeft een collectie met erg oude foto's, nog van voor 1900. Ook hebben zij originele werken van Man Ray en Henri Cartier Bresson. Kwijl Kwijl Kwijl dus.

Ook ben ik deze week al buiten Londen geweest, namelijk in Wantage en Grove. Wat moet je daar dan? Eden, een online vriendinnetje van me woont in Grove. We zijn in Wantage wezen winkelen en hebben gezellig geluncht en daarna zijn we naar haar huis in Grove geweest. Grove valt te vergelijken met Zijtaart, maar dan met winkels. Ik heb echt een topdag gehad daar, haar ouders en broer zijn super aardige mensen en ik voelde me zeker heel welkom daar. Eden's moeder had al op internet opgezocht hoe ze Hallo en Welkom moest zeggen in het Nederlands, haha. We hebben het uitgebreid over de verschillen tussen Nederland en Engeland gehad en toen kwamen de verhalen boven tafel dat Eden's vader ooit aan de Duitse grens is opgepakt wegens het bezit van een beetje hash. Erg leuk dus, haha.

Wat ik deze week ga doen weet ik nog niet zo goed. Waarschijnlijk verder met mijn "Going Underground" foto project. Ik vind het Londense metro systeem geweldig en het is zeker inspirerend om daar foto's van te maken.

Vrijdag heb ik in ieder geval het concert van Evanescence in Wembley en ik hoop stiekem dat Paul Harries een shoot met ze moet doen en mij daarvoor uitnodigt. Zal wel niet, maar we blijven dromen. Wie weet...

  • 05 November 2012 - 18:47

    Pa En Ma:

    Weer een erg leuk verslag meissie!. Fijn dat je toch je tijd leuk, gezellig en uitdagend probeert door te komen. Keep in touch!x

  • 07 November 2012 - 15:39

    Annelieke:

    Het chick kun jij me smsen? Ik wil je iets belangrijks vragen :) have fun in london

Tags: Londen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lana

Hallo en welkom op mijn blog! Ik ben Lana, 23 jaar oud en studeer Creatieve Communicatie in Eindhoven. Dat klinkt zweveriger dan het is; Ik word opgeleid tot reclame maker. Op deze blog kun je mijn reisverhalen volgen, als je interesse hebt in mijn werk als fotograaf en concept ontwikkelaar, verwijs ik je graag door naar www.lana-addams.com.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 9813

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 28 Juni 2015

LNDN15

30 Oktober 2012 - 30 November 2012

Loving Londen

Landen bezocht: