Naar huis en nu graag.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu Naar huis en nu graag.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu

Naar huis en nu graag..

Door: Lana

Blijf op de hoogte en volg Lana

20 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dit is een vroegtijdige update en het zal de laatste zijn die ik post. Op dit moment wil ik niets liever dan naar huis gaan. Gelukkig is het nog maar anderhalve week, en met een beetje geluk nog maar een week.

Terwijl ik dit schrijf staan er Hara Krishna's onder mijn raam te zingen en zit ik hier in het donker, midden in de nacht en het enige waar ik aan kan denken is thuis. Hoezo dat dan?

Nou, eerlijk gezegd, deze trip naar Londen is ongeveer het tegenovergestelde geworden van wat ik me er van had voorgesteld. Niks geen super toffe stage ervaring bij Paul Harries, niks geen leuke manier om mezelf en de stad beter te leren kennen. Het is een eenzame bedoeling die me keihard met de neus op de feiten drukt: je kunt niet weglopen van je problemen maar zoals het klokje thuis tikt, tikt het inderdaad nergens.

Ik ben naar Londen gekomen om meerdere redenen. De hoofdreden was natuurlijk de stage bij Paul Harries. De andere reden waarom ik hierheen ben gegaan, is om een nieuw soort vorm van geluk proberen te vinden, mezelf te ontdekken en zo het beste in mij en mijn creativiteit naar boven te halen. Ik was er zo ontzettend hard van overtuigd dat als ik hier zou zijn, ik weinig tot niks nodig zou hebben om me gelukkig te voelen. Ha, grapje zeker.

Tijdens deze drie weken ben ik tot een aantal ontdekkingen gekomen, dingen die ik misschien diep van binnen al wist, maar die nu zo duidelijk zijn, dat ik er absoluut niet meer om heen kan. Geluk zit hem niet in de plaats waar je bent, de dingen die je kunt doen en de mogelijkheden die je hebt. Het zit hem in de mensen die altijd bij je staan om die momenten met je te beleven. Ik ben er nu eigenlijk pas achter hoe ontzettend gezegend ik ben met de mensen die ik in het dagelijks leven om me heen heb. Mijn ouders en Pascal, hoe ontzettend veel zij voor me doen, voor me betekenen en hoe erg ik hun steun en toeverlaat nodig heb. Ik voelde me, ondanks die geweldige mensen, vaak alleen en onbegrepen. Alsof niemand echt snapte wat er in mijn hoofd omging. Het is me pijnlijk duidelijk geworden dat een verandering van locatie daar geen enkele verandering in kan brengen. Het vergroot de eenzaamheid alleen maar en het geeft je een nog groter gevoel van onbegrepen zijn.

Ondanks dat ik 0,0 stage ervaring opgedaan heb, kan en zal ik Paul Harries NIKS kwalijk nemen. Hij heeft zelf niet zo veel werk en de opdrachten die hij heeft, zijn vaak van zo'n korte duur, dat hij me niks kan leren omdat hij zich volledig op zijn werk moet kunnen focussen om de klus te klaren. Ik ben hem nog altijd ongelooflijk dankbaar voor het feit dat hij me uberhaupt de kans wilde geven. Nadat ik met hem via de mail gesproken heb, neem ik alle lelijke dingen die ik in deze weken over hem gezegd of gedacht heb terug. Hij is iemand die absoluut om mensen geeft en ik weet zeker dat hij het absoluut meent als hij zegt dat hem het heel erg spijt dat het allemaal zo gelopen is. Hij zal voor mij altijd een van de grootste bronnen van inspiratie blijven vormen en ik ben vastberadener dan ooit om op een dag net zo goed in mijn vak te zijn als hij is.

Londen is een charmante stad, met vriendelijke mensen en veel leuke plekjes. Ondanks dat kan ik me nu niet anders voelen dan dat de muren op me af komen en ik een uitweg moet zoeken. Als je hier helemaal alleen zit, heb je alle leuke plekjes vrij snel gezien, lijken de mensen helemaal niet meer zo vriendelijk en verliest de stad langzaam haar charme. Ik zal altijd van Londen blijven houden, maar ik ben bang dat ik van mijn zware verliefdheid genezen ben.

Ik ben er niet trots op dat ik deze 4,5 weken niet heb uit kunnen zitten en ik de behoefte heb om het liefste nu nog op een trein naar huis te stappen. Voor mijn gevoel naar mezelf toe heb ik gefaald en heb ik tegenover niemand iets kunnen bewijzen. Vreemd dat ik die drang nog altijd heb, om mezelf maar keer op keer weer te moeten bewijzen. Ik kan in ieder geval wel eerlijk naar mezelf toe zijn en zeggen dat ik het geprobeerd heb. Achteraf weet ik niet zo goed of ik uberhaupt wel had moeten gaan, maar ik denk dat dat beter is dan dat ik over een jaar zeg: "Had ik maar.."

Mijn laatste week in Londen wordt een rustige. Eerst maar eens kijken of ik mijn ticket om kan boeken zodat ik over een week hopelijk in mijn eigen bed lig, zonder zingende Hara Krishna's onder mijn raam en zonder verkeer dat al toeterend langs komt gereden. In plaats daarvan hoop ik dan lekker naast Pascal te kunnen liggen en me eindelijk weer eens veilig en geliefd te voelen in zijn armen. Vrijdag ga ik maar richting Birmingham (lekker om 6 uur sochtends de trein pakken zodat ik geen kapitaal kwijt ben voor een kaartje) om mijn goede vriend Stuart te zien. In het weekend heb ik god zij dank afleiding omdat Kim dan hier is. Hopelijk kan ik dan maandag avond met haar de deur achter me dicht trekken en dit hoofdstuk afsluiten.

Wat de ervaring van mijn leven had moeten worden, is uitgedraaid op een droevige ontdekkingsreis naar mezelf. Ondanks de leuke dingen die ik hier gezien en gedaan heb, ben ik bang dat ik er niet met heel veel plezier aan terug kan denken. Het is in ieder geval niet volledig nutteloos geweest, want ik heb, weliswaar niet op de manier waarop ik had gehoopt, een hoop over mezelf geleerd. Dat is dan in ieder geval nog iets..

  • 20 November 2012 - 13:47

    Je Moesje:

    Liefje,

    Erg spijtig dat deze reis niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Toch (al begrijpen we nog niet exact wat) is deze reis ergens goed voor geweest. Je hebt nu andere inzichten die je ook weer moet verwerken. Over velen jaren zal je waarschijnlijk zeggen ik heb er veel van geleerd. Dat neemt niet weg dat je nu daar zit met een erg vervelend gevoel. Wij hopen dat je toch nog enkele dagen er iets van weet te maken en dat je met Stuart en Kim nog mooie Londense momenten zult hebben. Wij en ook Pascal zijn er als je terug komt. En vanzelfsprekend hedden wij het ook graag anders voor je gezien, maar zijn we ook weer blij dat je er dan weer bent.
    Ook erg goed dat je deze gevoelens even van je af geschreven hebt. En...wat anderen er van zeggen of denken daar staan we toch met z'n allen boven!? Jij weet hoe het zit en wat je voelt. Blijf trouw aan jezelf. Je hebt dit even moeten uitzoeken via deze manier, maar het klinkt als een cliche, maar het komt goed! Wij staan je bij.
    XXXpapa en mama

  • 20 November 2012 - 15:58

    Sonia:

    Heel dapper Lana op zo alles uit te schrijven! Ik hoop voor je dat dit een beetje een opluchting is en dat je nu wel een lichtpuntje hebt om ernaar uit te kijken, lekker thuis bij Pascal en de geitjes en je pappa en mamma :) Heel veel succes de komende dagen en alvast heel veel plezier dit weekend met Kim! xxx

Tags: Londen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lana

Hallo en welkom op mijn blog! Ik ben Lana, 23 jaar oud en studeer Creatieve Communicatie in Eindhoven. Dat klinkt zweveriger dan het is; Ik word opgeleid tot reclame maker. Op deze blog kun je mijn reisverhalen volgen, als je interesse hebt in mijn werk als fotograaf en concept ontwikkelaar, verwijs ik je graag door naar www.lana-addams.com.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 9814

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 28 Juni 2015

LNDN15

30 Oktober 2012 - 30 November 2012

Loving Londen

Landen bezocht: