Het duurt even, maar dan heb je ook wat - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu Het duurt even, maar dan heb je ook wat - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lana Heuvel - WaarBenJij.nu

Het duurt even, maar dan heb je ook wat

Door: Lana

Blijf op de hoogte en volg Lana

27 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na bijna 5 maanden zoeken, 167 e-mails, 52 telefoontjes, 8 emotionele breakdowns en ontelbare slapeloze nachten is het dan EINDELIJK rond: Ik ga stage lopen in Londen.

Vorig jaar was het nog zo dat studenten van Fontys Communicatie Creatief stage moesten lopen in het 3e jaar. Tijd zat om iets te regelen dus. Inmiddels is het curriculum aangepast (wat overigens wel positief is verder) en staat de stage gepland voor het tweede jaar. Leuk, maar dat laat niet heel veel tijd over om een stage te fixen als je per se naar het buitenland wil.

Gelukkig ben ik niet alleen in dit leuke, maar lastige avontuur. Rowie de Haas (hierna omschreven als WooWoo Konijn) is een mede student, alleen doet zij de richting Management. WooWoo is prettig gestoord met een geweldig gevoel voor humor en wij delen dezelfde obsessie: Londen. Sterker nog, Londen is de reden dat wij vrienden zijn. Nadat ik WooWoo voor gek verklaarde omdat ze door half Londen had gelopen zonder een metro van binnen gezien te hebben, was er meteen een klik. Gevolg: wij gaan samen deze trip maken. Met een opgewekt gevoel en vol positieve energie gingen wij aan de slag om een stage in Londen te regelen.

6 sollicitaties via de post (die me overigens ruim 10 euro per stuk hebben gekost) en 23 e-mail sollicitaties verder had ik van slechts 1 bedrijf iets gehoord: Sorry, we hebben geen plaats. Bij WooWoo ging het weinig beter. Uiteindelijk hebben we de keus gemaakt om een stage bemiddelingsbureau in te schakelen.

Na een hoop geharrewar, gedoe en gemekker is het dan eindelijk rond: Op 7 Februari vertrek ik rond 8 uur 's ochtends samen met mijn vader richting Londen. Papa gaat mee omdat dat een stuk makkelijker is met de baggage, aangezien er nogal wat mee moet.
De eerste maand van mijn verblijf woon ik in een studenten woning rond Bermondsey. WooWoo heeft ander verblijf gevonden, maar we gaan samen zoeken naar een appartementje om te delen, ergens in West Londen. Ik zal dus nog minimaal 1 keer verhuizen tijdens mijn trip. Vanwege een eerdere ervaring (waar ik waarschijnlijk ook nog wel over zal schrijven) hebben we eerst een tijdelijke woning en wonen we dus apart.

Waar ga je stage lopen dan? In een fotostudio in Fulham. Niet 100% volgens de eisen van de Fontys, maar wel 100% Lana. Na overleg met mijn docenten is de stage goed gekeurd, als ik zelf maar wat competenties afrond die ik nodig heb om de stage te halen. Gaat helemaal goed komen dus. Wat ik precies moet doen weet ik nog niet, maar ik krijg wel de kans om veel met fotografie te doen, zelf projecten op te zetten en een manier te bedenken om de studio te promoten. Mijn nieuwe baas heb ik nog niet gezien, slechts over de telefoon gesproken, maar er is een ontzettend goede klik. Ze was erg enthousiast over mijn portfolio en CV en ik was eigenlijk al aangenomen voordat ik een officieel gesprek met haar gehad had.

Ik heb er zelf ontzettend veel zin in en kan niet wachten tot het 7 februari is. Ik zal jullie waarschijnlijk wekelijks updaten, maar pin me daar niet op vast, want ik weet niet hoe druk ik het krijg als ik dadelijk in Londen woon.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat als je mijn blog gelezen hebt =)

Tot snel en cheerio!

  • 03 Februari 2015 - 00:17

    Quinn:

    Super dat het nog gelukt is om een stage te vinden daar in London.
    I wish you best of luck ^^

  • 03 Februari 2015 - 00:21

    Son:

    kom maar op met alle verhalen! hihi en succes deze week met alle dingetjes afronden en inpakken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lana

Hallo en welkom op mijn blog! Ik ben Lana, 23 jaar oud en studeer Creatieve Communicatie in Eindhoven. Dat klinkt zweveriger dan het is; Ik word opgeleid tot reclame maker. Op deze blog kun je mijn reisverhalen volgen, als je interesse hebt in mijn werk als fotograaf en concept ontwikkelaar, verwijs ik je graag door naar www.lana-addams.com.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 9819

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 28 Juni 2015

LNDN15

30 Oktober 2012 - 30 November 2012

Loving Londen

Landen bezocht: